Thursday, 25 May 2017

Nak Diet Masa Bulan Ramadan

Assalamualaikum.


Baru siang tadi aku niat nak start diet masa bulan Ramadan nanti. Tapi ada orang kata tak boleh niat benda lain masa puasa selain kerana Allah.

Soalan : Boleh ke kita niat nak kurus masa bulan Ramadan?

Ada ustaz dekat radio yang aku dengar tu dia kata, boleh kalau niat nak diet tu tak melebihi niat puasa kerana Allah. Niat nak diet tu sampingan je. Lepas tu, jangan niat nak diet tu untuk lakukan kemungkaran kepada Allah. Maksudnya, janganlah masa Ramadan ni usaha nak kurus untuk pakai skinny jeans apa benda pakaian seksi pulak nanti. Diet lah untuk menjaga kesihatan dan untuk beribadah kepada Allah.

Sekian saja tazkirah kita. Heee. =D Untuk info yang lebih sahih, sila rujuk ustaz ustazah yang lebih berpengetahuan.


2 comments:

  1. Hehe boleh lah niat nak kurang2 kan skit lemak dalam badan ni. Lagipun nak diet ni supaya badan lebih sihat, supaya lebih senang beribadah, tak gitu?

    Selamat berpuasa awak. :D

    ReplyDelete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI