Thursday 17 March 2016

Hidup : Rooms For Rent and Roommates


Hai!!

Sekarang ni aku tengok ramai yang share pasal satu laman web baru ni HIDUP.MY. Aku pon usha-usha jugak apa benda yang hidup nya. Rupa-rupanya laman web cari bilik untuk disewa. Memandangkan aku nak praktikal tak lama lagi (habis semester ni), aku rasa laman web ni membantu insan-insan macam aku ni. Heee. 


Tapi HIDUP.MY utamakan carian bilik di Lembah Klang dan sekitarnya. Bangi dengan Kajang dikira sekitar Lembah Klang jugak kan? Haha. Sebab aku search tu, jumpa sebijik dekat Kajang. =P 

Yang best nya ada peta disediakan + boleh pilih harga (RM 2000 ke bawah) + boleh cari housemate. Siap ada detail lagi housemate tu macam mana. Merokok ke tak, kahwin ke belum, pet owner ke tak, contact no. etc. Senang la sikit nak cari yang sekufu sebab kalau aku, aku tak minat yang spesis merokok dengan yang selalu ada overnight visitors ni. Nak-nak pulak kalau visitors tu lelaki. I can not. I can not. Haha. Ha!! Kalau tekan dekat bilik yang kita search tu, adalah dinyatakan sekali details pasal bilik tu. 

Dekat LAMAN WEB NI ada dua pilihan : 
a) People looking for a room
b) People looking for a tenant
So, ia sangat bagus untuk penyewa dan tuan rumah. Hidup.my ni mobile-friendly. Jadi, tak perlu download apa-apa apps ye. 

Bolehlah search dekat HIDUP.MY kalau nak tahu lebih detail. Kena sign in dulu ke baru boleh search? Tak tak tak. Aku search je sebab aku jenis search dulu, rasa ok, baru sign in. Hehe. Kalau nak "list your room" tu kena sign in la tau. Satu lagi, boleh pilih nak dalam BM atau BI. 

Goodluck. Harap membantu. 


No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI