Wednesday 31 August 2016

Habis Dah Praktikal


Hello!!

Semalam last day aku dekat tempat praktikal. Merdeka!! Dalam entri ni aku belanja gambar je la.

Sampling kelulut dekat Sepang.

Banyak sangat log kelulut dekat sini dan memang terurus.

Antara samples yang diambil. Beratus kot nak kena ambil. Fuhhh.

Kelulut berkeliaran dekat pintu masuk log dia.

Hasil tangkapan. =D

Tak tau la kolam ke paya ke apa. Tapi aku suka tengok teratai kembang banyak-banyak tu. Cantik sangat-sangat. Ni masa pergi sampling dekat Jelebu.

Hasil tangkapan dah dibuang abdomennya untuk di extract.

Bila bosan, mula lah buat benda tak berfaedah.

First time buat bead purification. Jakun sikit.

Last protocol aku kena buat hari isnin baru ni. 3 plates kena buat. 1 plate ade 96. Bertabahlah.

Lepas isi segala benda dalam plates tu, masukkan dalam mesin ni. Siap.

Kesayangan yang terpaksa dibuang. Huhu. Penat tau buat.

Belanja sikit gambar lab.

Memandangkan aku sorang je student praktikal dekat lab tu, aku selfie dengan benda-benda ni je la. Pity me.

Ni masa raya hari tu. Buat-buat baik tolong hias benda ni.

Hadiah dari tempat praktikal. Thanks ye.

Salah satu makanan yang SV bagi aku. Tak terkira dah berapa kali dapat makanan. Thanks.
Saya memang suka makan. Tau-tau je.

Thank you sangat-sangat untuk orang-orang yang dah banyak tolong saya sepanjang praktikal ni. Banyak skills yang saya develop dekat sini. Dari sekecil-kecil benda macam nak label tubes sampai sebesar-besar benda saya belajar masa praktikal ni.
My SV and I macam magnet yang sama kutub. Sometimes we talked with our eyes. Aku talkative, SV aku pon talkative. Tapi bila kami sama-sama, dua-dua banyak diam dan cakap benda penting je. Mungkin sebab aku kot yang develop barrier tu. Maybe. Masa salam-salam nak balik semalam tiba-tiba rasa sayang pulak. OMGBTW, love you all. =D



2 comments:

  1. i dlu pun develop barrier but super tinggi barriernya at last rsa nyesal lak..haha..tahniah abis praktikal dh^_^

    ReplyDelete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI