Monday 1 June 2015

The classmate's wedding day

Assalamualaikum..

30 May yang lalu, berlangsungnya hari bersejarah bagi classmate aku, Khairunnisa kerana telah sah menjadi isteri orang. Untuk memeriahkan majlis dan menghuru-harakan suasana, kami sekelas dalam 15 orang telah membuat rombongan ke Kg. Jenjarom, Selangor. Perjalanan dimulakan pada pukul 8.30 pagi dan tiba ke destinasi lebih kurang pukul 10.00 pagi. Kami sampai ke masjid tepat pada waktunya sebab pengantin lelaki pun baru sampai. Sempatlah kami melihat sendiri acara akad nikah dan mengambil gambar kalahkan artis dengan pengantin baru =P Setelah itu, kami bergerak ke Dewan Orang Ramai Kg Jenjarom bagi menikmati nasi minyak pengantin. =D Kami dapat doorgift yang special sebab kawan pengantin, kan. Hehe. Lepas makan tu, sambung pula makan aiskrim dan bergambar. Sebelum balik, kami merakamkan kenangan bersama pengantin di atas pelamin. Alhamdulillah, selamat sudah seorang classmate ke jinjang pelamin. Moga bahagia dan harmoni hendaknya.

Perjalanan di teruskan lagi ke Pantai Morib bagi menikmati keindahan alam sebelum memulakan study dan menghadapi final exam yang akan bermula pada 9 Jun ini. Di Pantai Morib ni, ada kemudahan surau, tandas awam, gerai, dan kedai-kedai jualan seperti makanan, pakaian dan permainan. Kami singgah di gerai makan berhampiran laut untuk menikmati air kelapa dan aku pula makan ABC. Sesuailah untuk dinikmati pada waktu panas sebab kami sampai di situ lebih kurang pukul 1.30 petang. Ada juga band yang merancakkan suasana dengan bermain alat muzik dan menyanyi.

Lebih kurang dua jam lebih di situ, kami bertolak pulang. Sebelum sampai ke UKM, kami singgah di Pasar Malam Seksyen 16 untuk membeli juadah makan malam. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik.

Welfie dulu sebelum bertolak ke kenduri


kereta pengantin lelaki baru sampai

  muka pengantin nervous sebelum akad nikah

Ni masa acara batal air sembahyang kata orang

Kompang di palu~ pengatin baru~ duduk bersanding~ tersipu malu

model doorgift yang comel

bersantai di Pantai Morib








No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI