Tuesday 2 June 2015

The Tomorrowland Movie

Assalamualaikum..

Semalam aku menghabiskan masa dari 11 pagi hingga 5 petang di The Mines, Serdang termasuk waktu perjalanan pergi dan balik. Aku tak boleh nak fokus study kalau otak aku asyik terfikir nak tengok cerita Tomorrowland and shopping. Disebabkan aku tertengok trailer ni lah, aku terfikir-fikir cerita tu macam mana sebenarnya. Macam best je. Jadi, untuk meredakan rasa curious aku, aku pun pergilah tengok sendiri ceritanya.




Jalan cerita yang menarik walaupun mula-mula tu aku blur juga cara penceritaan watak tu. Cerita tu macam ada dua dunia yang berbeza. satu dunia saintis, satu lagi dunia biasa. Saintis menjangkakan dunia manusia akan musnah dan berlaku macam-macam bencana. Frank walker merupakan seorang yang genius telah melihat masa depan di mana dunia manusia hancur tetapi dia tidak tahu cara untuk memperbaikinya sebelum perkara itu betul-betul terjadi. Caset Newton, seorang budak perempuan di dunia manusia yang tidak berputus asa untuk mempertahankan pangkalan NASA daripada dimusnahkan (*kalau tak silap) sehinggalah dia ditahan polis kerana menceroboh. Setelah habis waktu tahanan, dia menjumpai pin misteri yang terselit di antara barang-barangnya. Melalui pin tersebut, pengembaraannya bermula sehingga dia tahu potensi dirinya dan berjumpa dengan Frank Walker. 

Cerita ni ada part yang lawak, style, aksi, dan lain-lain lagi. Memang tak bosanlah bagi aku tapi ending dia macam tak berapa mencapai objektif. By the way, it is good enough.

Sila ke pawagam untuk pengembaraan yang menyeronokkan. *iklan ok. 

No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI