Tuesday 15 September 2015

The "One Liter of Tears" drama

      Assalamualaikum. 
      
      Banyak pula entri aku hari ni. Bukan apa, aku nak cerita tentang drama Jepun yang dah 10 tahun ditayangkan  tapi aku baru tengok waktu cuti semester baru ni. 
           
           One liter of tears


Untuk sesiapa yang dah tengok, mesti dah tahu kan betapa sedihnya cerita ni. Kisah seorang pelajar sekolah yang mempunyai penyakit Spinocerebellar degeneration. Penyakit tersebut tidak dapat diubati waktu itu tetapi dia mampu positif dalam kehidupannya. Apa yang aku terkilan adalah perlahannya perkembangan teknologi dalam bidang perubatan menipiskan peluang untuk pesakit itu sembuh. Kepada sesiapa yang belum pernah tengok cerita ni, aku sarankan untuk anda tonton dan kaji kisah ini. Sacrifice, love, strength, support and tears mix in this story. 

No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI