Friday 5 August 2016

Age Of Youth Korean Drama

Hai!!

Hello!!

Drama Korea yang ni lain sikit dari drama yang aku share sebelum sebelum ni. Drama bergenre komedi romantik ni dah ditayangkan bermula 22 Julai lepas. Hari Jumaat dan Sabtu. Ramai pelakon drama ni yang aku tak kenal. Tapi cerita dia best and sempoi. 

Pelakon Age of Youth : 

- Han Ye Ri sebagai Yoon Jin Myung
- Han Seung Yeon sebagai Jung Ye Eun
- Park Eun Bin sebagai Song Ji Won
- Ryu Hwa Young sebagai Kang Yi Na
- Park Hye Soo sebagai Yoo Eun Jae

Sinopsis / review :

Drama ni kisahnya pasal 5 orang perempuan berbeza personaliti, dating style, taste in men, and area of expertise yang tinggal dalam satu rumah. 


Jin Myung ni asyik kerja je untuk sara diri sampai lebih dua tiga kerja dia buat dalam seminggu. Adik lelaki dia sakit dan dah koma 2 tahun. Chef tempat Jin Myung kerja minat dekat dia.


Ye Eun pulak terlalu jaga hati boyfriend dia melampau-lampau sampai sanggup menipu. Tapi kalau dengan housemates, dia boleh je kata 'tak' untuk benda yang dia tak suka. Ye Eun ni friendly dan banyak cakap. 



Ji Won ni happy-go-lucky je tapi dia asyik kena reject dengan lelaki. Dia cakap yang dia boleh nampak hantu.



Yi Na ni cantik, seksi, pandai bergaya, pakai barang mahal-mahal je. Boyfriend keliling pinggang. Hidup dia senang-lenang je tapi dia selalu jealous dengan Jin Myung. Yi Na selalu bertekak dengan Ye Eun sebab dia care pasal Ye Eun.



Eun Jae pulak naif kekampungan dan suka lelaki yang weird. Ahli baru dalam rumah tu.

Setiap episod menceritakan kisah remaja-remaja ni deal dengan personaliti masing-masing dan hadapi masalah dengan orang sekeliling. Akhir setiap episod akan ada interview dengan watak drama ni tentang kehidupan dia, kenapa buat macam tu macam ni etc. Masa tengok drama tu penonton rasa tertanya-tanya dan the end of it, penonton dapat jawapannya. Rasa lain lah bila tengok drama ni. Drama ni macam main dengan psikologi penonton tau. Kita boleh relate kan diri dan kehidupan kita dengan watak drama ni especially as a student. Dalam drama ni tak tunjuk sangat suasana kampus tu tapi lebih fokus kepada rumah tempat 5 watak ni tinggal dan social life mereka. Best tau =D


Tonton online / downloadAge Of Youth

Selamat menonton. 

2 comments:

  1. Menarik menarik baca review awak.. Bolehlah tengok jugak nanti. Masuk list je dulu.. Hee

    ReplyDelete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI