Monday 2 December 2019

Bercuti 3H2M di Cameron Highland [Big Red Strawberry & Green Garden View]

Hai Assalamualaikum!!


Nak sambung part 3 pulak untuk percutian ke Cameron Highland. Boleh refer SINI untuk baca kisah hari pertama dan kedua. Actually perut aku kurang sihat sepanjang berada di CH, siap nak pergi klinik lagi. Dan untuk pengetahuan readers, aku sedu macam baby-baby tu masa hari ke 2. Seksa oii. 

Pagi-pagi hari Sabtu, nak balik tu, kitorang singgah Big Red Strawberry Farm dulu. Serius ramai orang. Ramai sangat. Nasib baik parking banyak. Aku datang situ semata nak makan dan bergambar. Masuk je kafe dia, beratur manusia. Gigih lah aku beratur juga. Sambil-sambil tengok harga makanan. Tercekik makkkkk. Mahaiii. Mana tak mahal kalau nasi lemak dah dekat RM6? Kalau kat KL pon, sebungkus boleh dapat RM1. Yang istimewa nya sambal strawberi la. Tapi.... ikut citarasa orang la kot.  Tengah sedap menikmati pemandangan tanaman-tanaman dekat situ sambil breakfast, perut aku buat hal. Terus chau... Tak dapat nak bergambar sakan. Aku sampai tak boleh nak berjalan bila perut tiba-tiba sakit. 


Lepas dah reda sikit, terus ke Kea Farm lagi sekali sebab nak singgah Puku Cafe. Nak beli aiskrim. Semata-mata uolsss... Then shopping jagung dengan bunga untuk bawa balik. 



Dalam perjalanan balik tu, singgahlah Avant Chocolate + Green Garden View. Actually dekat Avant tu ada kedai jual-jual coklat, jem, gitu je la. Dekat GGV tu ada cafe jual aiskrim dan kek. Menu lain tak pasti la pula. Lepas tu ada permainan apa tah untuk kanak-kanak. Aku masuk dalam taman yang ada haiwan-haiwan tu. Bayar RM6 kot sekali dengan 2 bungkus makanan untuk bagi haiwan makan. Aku pilih nak bagi arnab dan kambing makan. Tapi boleh pulak arnab tu tak makan apa aku bagi. Caissss. Kambing pulak macam tak makan setahun. Takut aku. Nasib dia tak panjat keluar dari kandang. 

Baru bangun tidur tapi sibuk nak bergambar
I love this port. Colourful.


Ketar jugak kaki nak stabilkan diri. Maklumlah hyperactive tapi tak athletic. Heee.

Lepas dah makan-makan, posing sini sana, kitorang pun balik. Nasib tak jem sebab orang ramai baru datang. Kitorang dah gerak balik. Total perbelanjaan dalam 1k jugak sebab banyak habis dekat makanan dan shopping souvenirs. Kalau takat tol, minyak, hotel tu je, tak mahal pun.

Next, ke mana kita?







2 comments:

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI