Thursday 13 February 2020

Mak, Nak Kahwin Boleh?

Image result for cincin merisik
Hai. Assalamualaikum!!



Actually this is a secret (for now). I don't tell this to even my close friends, colleagues or roommate. Saja nak tulis dekat sini sebagai luahan hati. Kebosanan agaknya. Well, kisahnya baru-baru ni, aku buat cubaan berani mati bagitahu dekat mak aku yang family "someone I know" nak datang merisik. It took me more that 24 hours to create proper sentence to mention about that. Siap Google lagi macam mana nak inform parents kalau nak kahwin. Adoi. Punyalah susah. 

Why it's so difficult?

For my whole life, kitorang tak pernah sembang pasal kahwin atau couple dengan parents. Aku macam curious apalah reaction family aku. Okay ke, tak okay ke. Awal sangat ke, and so on. Oh my God. Macam mana lah orang lain boleh buat?

Banyak kali aku buka topik berbual ke arah kahwin tu dengan mak aku, tapi still sangkut. Sudahnya, dalam kereta baru balik dari melawat adik dekat hostel, aku tanya, "Mak, kalau mak ayah nya **** nak datang merisik ** haribulan nanti, okay ke?". HAHAHAHA. I was like, OMG, betul ke aku dah tercakap ni?

Silent moment for 2 seconds, I guess. Mak aku terkejut beruk agaknya. Then she said, "Tak tahulah. Tanya ayahlah". Aku macam, ala tu je ke jawapannya. Aku pun cucuk-cucuk lagi soal itu ini. Eleh, berani pulak kan. Alang-alang terlepas cakap, biar cakap sampai habis. Hahaha. 

Mak pun okay je la. Dah orang nak ke anak dia ni, takkan nak halau pulak. Ye dok? Tapi dia mati-matian nak buat helok-helok majlis tunang kalau jadi. Nak jemput segala saudara-mara. Puaslah aku ingatkan, "Mak, baru plan bertunang. Tak payah meriah sangat. Bukannya nikah". Eh eh, dia tak dengar. Semangat sangat agaknya. Bertabahlah. So, next week maybe rombongan belah lelaki akan muncul merisik titeww.. *auch, malu.... Hopefully, everything will be fine. 

(alamak, nak pakai baju apa ni?)


WISH ME LUCK!

    

8 comments:

  1. Hehehe may Allah ease everything ya sis! :D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Ammen cepat2 kawen ye hehehe..done follow sini

    ReplyDelete
  4. Tahniah Najwa ^^ Moga dipermudahkan urusan menuju ke langkah seterusnya pula kali ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank u =D. Aamiin. InsyaAllah. Doakan yg baik2 ye

      Delete
  5. The Stainless Steel - Titanium Darts | Titanium Art - The
    This stainless steel microtouch titanium handcrafted stone works perfectly titanium 6al4v for the ceramic artistry of babyliss pro nano titanium curling iron this bronze babyliss pro nano titanium curling iron sculpture. The best titanium flat iron Stainless Steel is made of titanium

    ReplyDelete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI