Monday 4 July 2016

Tips : Be Photogenic On Eid Day


Hai!!

Dah nak raya! Yeay! Hari ni aku nak share tips untuk nampak photogenic dalam gambar raya you all nanti. Tips ni pon aku study dari websites lain. Jom sama-sama try tips ni :



1)  Make sure pakai make-up bersesuaian dan match (muka-leher-tangan). Tak nak lah nampak muka over putih dari tangan tau nanti. Kening, bibir, pipi tu semua kena match, Ok? Aku tak pandai sangat bab make-up ni, bantai je la. Haha. 

2) Open your eyes. Untuk yang mata sepet atau separa sepet tu, try buka mata luas-luas sebab nanti nampak macam you tutup mata dalam gambar. Padahal you buka je mata tu sebenarnya. Aku pernah juga ada masalah ni dulu. Sekarang dah biasa dah buka mata luas-luas untuk bergambar especially selfie. Haha. 

3) Keep your head up. Janganlah mendongak pandang langit sangat. Biasa-biasa je. Ini untuk dapatkan gambar sharp jawline and cover double chin. So, avoid ambil gambar low angle kalau ada double chin. Ok?

4) Practice. You mesti tau kan angle mana yang you nampak ok atau tak. Try juga pegang props (e.g : phone, kuih raya, gelas etc). Tips ni untuk tak bagi nampak awkward sangat bagi yang tak biasa bergambar atau tak biasa bergambar sorang-sorang. Practice senyum tu yang penting sebab masa ambik gambar rasa macam dah senyum dah tapi dalam gambar nampak macam tak senyum pon. Hehe. Kalau aku, aku tak suka orang ambik gambar masa aku tengah makan. Sebab muka aku akan nampak weird sangat. Haha. 



5) Twist. Ni tips biasa yang semua orang buat rasanya. Twist your body dekat bahagian yang you nak bagi nampak slim or S-shape


6) Master the chicken arm. Pose cekak pinggang macam nak marah orang tu (sebelah tangan lebih sesuai). Kebelakangkan sikit kepak tu, jangan sebaris dengan badan. Faham ke tak ni? 

Lebih kurang macam ni la.
Tak  jumpa gambar yang proper nak jadikan contoh.


Selamat mencuba! Yang penting, confident
Selamat Hari Raya :D

*Semua gambar dari Google Image

6 comments:

  1. Sangat berguna tips ni. Hehe. Yang penting confident..

    Selamat hari raya najwa! 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah....sya bg tip pandai..buat nye x..haha

      Delete
  2. hiks sepatutnya letak title tips begambar ala model :P anyway, selamat hari raya!

    ReplyDelete
  3. Ayat last tu penting..
    Konfiden..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul3. tp nk konfiden bkn snan...segan ade la

      Delete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI