Saturday 16 December 2017

Misi Menyelamatkan Kucing Siri 2


Hai

Sambungan daripada kisah DEKAT SINI. Sepanjang malam, kucing tu tidur je & nafas dia pon macam dah stabil. Aku pergi check nafas dia dalam sejam sekali sebab aku yang tidur paling lambat malam tu. Kucing tu kami bagi nama "Accifound" means accidentally found. Merepek. Dalam pukul 9 pagi, kawan aku bawa pergi vet dan aku tak ikut sekali. Kucing tu kena hospitalize dan doktor tak sampai lagi masa dia hantar kucing tu. Dalam pukul 11, pembantu klinik tu call, bagitahu yang kucing tu dah nazak dan doktor akan cuba buat yang termampu je la. Keesokan harinya, aku teman kawan aku singgah klinik tu ambil kucing. Dia nampak macam ok sikit dari lepas accident tu. Siap boleh angkat kepala. Kami hantar dia ke vet lain atas nasihat pembantu klinik tu sebab kena buat X-ray apa semua. Maka kami pon hantarlah ke V Care Klinik Haiwan. Agak mahal dekat sini tapi better lah. Doktor kata rahang kucing teralih dan kena hantar ke klinik dekat UMK. Memandangkan hari dah petang sangat, kami decided untuk hospitalize je dulu kucing tu semalaman. Dilema nya masa ni ialah, lagi berapa hari je kami dah kena balik KL. Kalau hantar UMK, siapa pula nak ambil dia semula nanti. Lepas tu kos rawatan lagi. Kami yang student ni tak termampulah nak membayarnya. Jadi, keesokan harinya tu, kami ambil semula kucing dari V Care untuk dihantar ke tuan dia. Suddenly, kucing tu boleh mengiau, tergedik-gedik macam dah sihat. Terkejut oi. Ingatkan dah tak panjang dah umur dia. Kami pon bawalah dia semula ke kawasan yang kami jumpa dia kena langgar tu. Pergi satu rumah ke satu rumah, tanya siapa ada hilang kucing, tahu ke tak ni kucing siapa. Dalam 3 ke 4 buah rumah singgah, jumpa terus dengan owner dia. Lepas terangkan everything dekat tuan kucing tu, maka bye-bye lah Accifound.

Masa lepas kena langgar. Ni pon dah cuci darah-darah yang ada.

Collar dia. Tak bagi balik dekat owner sebab tertinggal. Maklumlah, kelam kabut sangat

Dia tidur masa hantar balik dekat owner. Ni depan rumah owner dia dah.

Tamatlah sudah misi kebajikan kami. Harapnya owner teruskanlah rawatan untuk Accifound ye. 



7 comments:

  1. Tahniah sebab berhati mulia~:')

    ReplyDelete
  2. hai saya singgah & follow :) http://floralyaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. cboxny rusak ya ? kok ngk bs chat

    ReplyDelete
  4. mulia nya hati..alhamdulillah kucing selamat..moga panjang umur harapnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kwn saya yg berhati mulia, saya berhati penakut. =P InsyaAllah, dah tak tahu khabar berita pon dah pasal kucing tu

      Delete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI