Wednesday 27 July 2016

Beautiful Mind Korean Drama

Hai!!!


Meh sini nak suggest dekat you all drama medical yang best. Of course, Beautiful Mind. Drama ini mula ditayangkan di KBS2 bermula dari 20 Jun 2016 (Isnin dan Selasa, 10 pm). Drama 16 episod ini bergenre adaptation, medical, melodrama and mystery.



Pelakon drama Beautiful Mind :

- Jang Hyuk sebagai Lee Young Oh
- Park Jadi Dam sebagai Gye Jin Sung
- Yoon Hyun Min sebagai Hyun Suk Joo
- Park Se Young sebagai Kim Min Jae
- Ryu Seung Soo Kim Myung Soo
- Kim Jong Soo sebagai Shin Dong Jae

Sinopsis / review :

Lee Young Oh ni anak angkat kepada Lee Gun Myung dan merupakan seorang neurosurgeon. Disebabkan kesalahan Gun Myung masa pembedahan Young Oh (waktu Young Oh kecil), Young Oh jadi manusia yang tak ada perasaan. Dia hilang ability untuk rasa apa yang manusia normal rasa dan tak ada rasa empathy dekat pesakit dia. Dari kecil Gun Myung dah latih Young Oh untuk pretend macam manusia normal berdasarkan ekspresi mereka. One day, after a few incidents happen, Young Oh dengan Jin Sung rapat dan Young Oh jadikan Jin Sung ni "Wi-Fi" dia. Mula dari situ lah Young Oh berubah sikit demi sikit jadi manusia normal. 

Episod minggu ni Young Oh dapat tahu yang disability dia tu disebabkan oleh ayah angkat dia. Dalam drama ni, kita boleh nampak, bukan orang yang macam Young Oh tu yang kejam tapi orang yang pentingkan duit dan reputasi melebihi kesihatan pesakit lebih kejam. There's a lot of scenes in hospitals and wards. A lots of patients, types of diseases and medical treatments that I can learn from this drama. It's amazing. Bukan hanya drama medical yang fokus kepada love story seperti sesetengah drama yang lain. Good job Mo Wan Il and Kim Tae Hee. Walaupun perbezaan umur hero dengan heroin tu agak obvious, tapi tetap mantap. 


Tonton online atau download full episodes di SINI : Beautiful Mind


9 comments:

  1. alaahai Jang Hyuk ni tua pun hensem hehe..

    ReplyDelete
  2. bole pulak side effect dia camtu. btw hero tu umur berapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah 40 lebih dh klau xsilap umur jang hyuk

      Delete
    2. memandangkan jang hyuk kwn jong kook, so, umur diorang lebih kurg 40 la.

      Delete
  3. Ha'ah betul. Cerita niih best.. bnyk bnda pasal dunia medik. Takmcm crita medic yg lain. Tp syg tak ramai yg tgok cerita niih ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin sbb hero agak tua and x familiar lg dgn heroin dia kot. tp mmg best la. byk info boleh dpt.

      Delete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI