Wednesday 5 September 2018

Have Fun at Ghost Museum Penang

Hai!!
Assalamualaikum!

Bila korang pergi ke Penang, selain try makanan dekat sana, korang ada banyak tempat yang boleh dilawati. Ni haaa antaranya, Ghost Museum. Ini bukan rumah hantu, tapi muzium. Selalu tengok muzium simpan khazanah negara apa bagai kan, tapi muzium ni menceritakan pasal hantu. Kenapa kami pilih nak pergi sini berbanding tempat lain dekat Penang? Sebab ni rare, murah dan berbaloi. 

Gambar dari SINI sebab yang aku punya dah ter delete. Huwaaa!!
Untuk manusia penakut macam aku, walaupun tahu patung je semua tu, tapi still takut. Dengan sound effect segala suara jeritan tu, pakaian hantu, kedudukan hantu, semua buat aku takut. Nasib masuk 4 orang. Kalau dalam gambar dekat bawah nanti muka aku macam takut tu, serius bukan buat-buat. Memang aku takut. 

Dia ada bahagian-bahagian hantu. Ada Melayu, Cina, Jepun, dan lain-lain lagi lah. Ada description lengkap pasal sejarah hantu tu. Bolehlah baca kalau rajin. Kitorang sibuk bergambar je.


Can you see it? Yes.. Aku buat-buat berani tapi aku tak pergi telek muka dia. Tak Nak!!

Asalnya gelap gelita area ni.
Kawan aku suluh guna flashlight phone sebab aku penakut tapi tetap nak bergambar.
Hati tu berdebar-debar takut patung tu bangun or tiba-tiba keluar tangan dari celah kaki dia.

Sebelum aku muncul macam ni dalam perigi tu, aku suruh kawan aku telek dulu kot-kot ada yang tersembul nanti.
Nasib baik tak ada. Tu yang berani tu.

Hantu Arab ke apa ni. Apa orang panggil tu? Mumia kan.
Tergelak-gelak masa ambik gambar ni sebab kawan aku bersungguh berdiri atas keranda (ke meja) sebab nak ambil gambar ikut otak aku.

Takut tak? Saya datang menghantui hati awak. Cehhhh

We're the world's most scariest ghost

Yang baju biru tu my friend. Gambar ni cubaan kedua.
Sebab cubaan pertama aku menjerit takut dekat kawan sendiri.
Dah dia elok-elok berdiri tegak, tiba-tiba bergerak pusing dekat aku.
Mana aku tak menjerit. Mental breakdown

Sebelum sampai part ni, tiba-tiba lampu dekat screen kaca yang ada hantu kat dalamnya tu menyala. LOL.
Memang menjeritlah. Aku syak abang photographer tu yang pasang tutup lampu tu.
Sebab bila lalu semula, tak menyala dah.
Gambar yang di ambil oleh photographer boleh dibeli dekat kaunter.

Kitorang spend banyak masa dekat area ni sebab macam-macam benda boleh buat untuk bergambar dan area ni paling cerah. Dracula ni handsome. I confessed to him. =D

Nampak macam cinta tak diterima. =(

 
Dah dah la tu. Orang tak nak jangan di paksa. Tenung-tenung buat apa.

AWAS! Zombie mengganas!

Gambar ni paling payah nak jadi. Aku dah lah takut nak pandang cermin tu.
Kang muncul apa-apa dalam cermin tu, mati aku.
Angan-angan nak buat macam ni, gambar aku tengok kat Google. Tapi tak jadi.
Tangan belakang perempuan ni tak nampak kat dalam gambar aku tadi. Sobs Sobs. 

Awkward nya berdiri. Sebab aku dah tak boleh nak dekat lagi dah. Aku takut!!

Aah, korang duk main tuang-tuang air. Aku ketar lutut kat belakang tu.
Aku tak toleh wehhhh

Jangan ganggu aku! Seram pulak aku tengok gambar ni. 

Risau je aku kalau dia bergerak. Mana mau lari???

Bakal menjadi santapan nenek sihir.
Tak tahu lah nak mintak tolong ke tengah lemas tu. 
Itulah sahaja aksi-aksi tak semengah kami di Muzium Hantu, Pulau Pinang.

Alamat : 57, Lebuh Melayu, George Town, 10300 George Town, Pulau Pinang. (area lot kedai)

Harga tiket masuk : 

Gambar dari SINI
Kalau yang student tu, bawak la kad matrik ye. Dapat murah sikit.

Okay! Have fun!!
















No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI