Thursday 5 November 2015

The Product Review : Last Longer Makeup



Annyeong!
Meh sini baca blog ni sampai habis sebab aku nak cerita pasal dua produk Good Virtues Co. Glowing & Goodness. Yang satu namanya Brightening Day Cream dan satu lagi namanya Brightening CC Cream. 
Aku dah try guna dua produk ni. Ada positif dan negatifnya. Tapi kalau gabung dua ni, hasilnya hampir memuaskan hati la.

Brightening Day Cream


Positif :
- Ada habbatus sauda
- Water based
- Ada logo halal (logo halal penting pada aku tau)
- Wangi (tetiba rasa tak perlu pakai perfume :p )
- Ada SPF 30
- Menyebabkan make up apa pun yang apply lepas tu tak bercapuk (paling aku suka)
- Harga mampu milik (RM 21.++)

Negatif :
- Wangi
Ada bau pon masalah jugak dekat aku. Ke aku yang masalah sebenarnya? Tak adalah, rasa pelik je bila muka kau wangi. Haha
- Botol tak transparent.
Aku tak suka kalau aku tak nampak tinggal banyak mana lagi kat dalam botol tu. Kang tekan-tekan, tak keluar-keluar. Ingat dah habis, tapi ada lagi cuma pressure tak cukup ke apa ke untuk isi dia keluar.
- Tak berapa cepat absorb sangat tapi ok la.
- Untuk kesan yang umphhh, guna sekali dengan Brightening Facial Cleanser and Brightening Night Cream. Aku part yang kena guna berangai-rangkai ni yang malasnya. Haha.


Brightening CC Cream


Positif :
- Ada habbatus sauda sebab produk ni memang berasaskan habbatus sauda kalau tak salah.
- Make up tak bersepah bila apply sekali dengan day cream tu.
- Tak ada bau. Kalau tak, sah-sah aku tak payah mandi terus. Wangi sepanjang zaman pakai ni. Haha.
- Ada SPF 30
- Harga mampu milik (RM 21.++)

Negatif :
- Tak berapa highly coverage
kalau muka flawless ok la. Kalau macam aku ni? Kena la apply lebih-lebih. 

Ini je la yang aku mampu komen. Paling aku suka, kalau pakai dua-dua ni, memang tahan lama juga make up. Make up tak clump dekat pore ke apa. Suka, suka, suka. Packaging dah la cute je. Meriah ya amat. Hehe.

Lepas ni nak try Good Virtues Co. punya make up remover, night cream and shampoo pula.

No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI