Friday 1 May 2015

The Interview and Exam

Assalamualaikum...

alhamdulillah, dapat juga aku update blog ni di pagi hari yang syahdu. di waktu orang lain tarik beg balik kampung sempena cuti Hari Buruh, aku tersadai di kolej sebab program bersusun kena sertai. dah berapa bulan aku tak balik rumah. cuti midsem baru ni pun aku tak balik. sayang betul aku dekat UKM ni. =D

alkisahnya aku nak cerita, hari Selasa baru ni bersamaan 28 April 2015, aku di interview oleh lecturer subjek workplace dari kelas lain. Workplace ni subjek BI yang merupakan ruang untuk kami belajar cara-cara untuk membuat resume, cover letter, interview and presentation. sewaktu interview tersebut, aku merupakan calon temuduga yang ke-2. Allah sahaja yang tahu gemuruh tu macam mana. tapi tak segemuruh pertandingan silat lagi. waktu pertandingan tu, aku dapat rasa jantung aku berdegup macam nak terkeluar dari rusuk.

habis segala kesopanan aku terkeluar waktu interview tu. aku bukan insan yang rajin menunggu tapi aku tetap tersenyum sambil tunggu penemuduga tu siap berbual di talian. sabar sajalah labuuuuu.
macam-macam dia tanya sampai aku jadi tak tahu dah nak jawab apa. semua skrip dalam BI yang aku dah siapkan aku balun saja. akhirnya aku terover cerita dekat dia sampai dia cakap aku blogger yang famous. maaflah, saya tak sempat nak betulkan pandangan tu. saya pun tengah nervous. lepas siap temuduga tu, lecturer tu pun kasi komen yang mantap dekat aku padahal aku macam tak berapa faham sangat apa yang dia cakap. dia cuma kata aku ni seorang yang pleasant dan kalau nak jawab soalan temuduga tu, straight to the point je, jangan pusing-pusing.

jadi, alhamdulillah semua selesai dengan baik.

semalam pula hari yang sangat memenatkan di mana aku kena menjawab dua exam. untuk subjek cytogenetics dan genetik kulat. dengan selsema dan air-cond segala mak neneknya, aku jawab semampu yang aku tahu. then, keluar. malas nak fikir banyak. aku tak selesa sangat-sangat bila selsama dalam dewan exam. mengganggu orang lain dah satu hal. jadi, ada baiknya aku keluar.

harap-harap masalah kesihatan tak menjejaskan markah.. amin...

pasal Innershine tu, aku minum sehari yang hari tu saja. lepas tu malam-malam mesti lupa nak minum. hehe...

No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI