Tuesday 12 May 2015

The Trypophobia

Assalamualaikum..

pagi tadi Mdm Norlaila minta students yang belum present hari Khamis minggu lepas untuk present hari ni. ada seorang student tu yang present tentang Trypophobia. mula-mula dia tunjuk bentuk bulat-bulat yang ada dekat batang kayu saja. aku ada rasa geli sikit dalam 2%. lepas tu dia tunjuk lagi gambar-gambar holes dekat kulit tangan dan segalanya. aku memang tak boleh terima. GELI!! aku memang terbayang-bayang benda tu. tolonglah, geli. student tu bagitahu cara nak cure fobia ni. dia cakap, orang yang ada fobia ni, kena lebih expose pada benda yang aku takut tu. jadi, lama-lama aku akan jadi tak takut. TAK NAK!! aku tak boleh nak tengok pun. cara ni lebih kurang "alah bisa tegal biasa". kena cari banyak maklumat tentang fobia tersebut. maksudnya, tak kenal maka tak cinta. kita akan get us to it kalau dah banyak maklumat tentang sesuatu perkara tu. nak cari maklumat macam mana kalau nak tengok pun takut. kedua, pergi dapatkan terapi. yang ni akan difikirkan kalau tahap teruk. cara terakhir ialah, think positive. macam kita takut dekat hantu contohnya, kita fikir, "tak apa, tak ada hantu dekat sini, kan ada orang lain juga dekat dengan kita". lebih kurang macam tu la. kena fikir yang those things tak bagi effect buruk pun dekat kita. fikir yang benda tu nampak cantik dan sebagainya. aku cakap pandai tapi aku pun takut.

aku tak letak gambar berkenaan tajuk dalam entri ni sebab nanti aku akan tertengok gambar tu setiap kali buka blog. mohon Google sendiri. kalau anda pun geli, maksudnya kita sama!!

No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI