Friday 8 May 2015

The Geneticists' Family Day

Assalamualaikum..

haaa....aku nak sambung cerita apa yang berlaku pada 4 Mai 2015 baru-baru ini. pada pagi yang tenang hari Isnin yang lalu, kami geneticist-to-be bergerak ke Ulu Yam, Selangor untuk program Family Day. aku memang makan BBQ dua hari berturut-turut. penat pergi PD pun tak hilang lagi, ikut pula program genetik. kami konvoi dengan kereta sahaja sebab macam membazir saja kalau nak tempah bas. ahli-ahli kami sikit dan ada beberapa orang yang tarik diri saat-saat akhir. perjalanan ke Sg.Sendat, Ulu Yam dibantu dengan Waze dan alhamdulillah kereta yang dipandu classmate aku, Khairunnisa tak mengalami kesesatan =D setelah melalui jalan yang berliku macam jalan nak balik kampung aku, akhirnya sampailah kami ke destinasi tetapi................ TUTUP!! boleh pula kawasan rekreasi tu tutup. sebab apa aku tak berapa pasti. mungkin sebab nak membaik pulih. aku pergi check tandas sebab bagi aku, kalau kawasan tu tutup, kami masih boleh BBQ dan mandi manda di sekitar kawasan tersebut. yang penting tandas untuk tukar pakaian. tapi, malang tidak berbau, tandas pun dikunci. maka, batal???
oh no!!!!
kami menukar destinasi ke Hutan Lipur Sg. Tua. jauh jugalah nak patah balik dengan jalan bengkak-bengkoknya. tahan sajalah kalau pening. sesampainya kami di hutan lipur tu, Uncle Guard cakap kami tak boleh bergotong-royong dan BBQ di situ? terkejut aku. tapi fahamlah, maybe sebab tu hutan lipur. kami memang suka kalau tak bergotong-royong sebab semua fikir nak mandi dan makan saja. tapi kalau BBQ pun tak boleh, kami nak tukar lokasi mana pula? ketua program kami memutuskan untuk teruskan program di situ. lalu kami membayar RM1.00 setiap seorang dewasa. kalau kanak-kanak, 50 sen sahaja. kenapa kena bayar? alam ciptaan Allah kan...hehe... maybe sebab nak bayar pihak yang membersihkan kawasan tersebut.

masuk je, terus bergambar. posing dulu!! lepas cari tempat yang sesuai, kami pun memulakan aktiviti. ada je orang yang buat BBQ, kami pun tiru sajalah. air dekat situ bersih dan sangat sejuk. menggigil masing-masing mandi lepas Zohor tu. aku jadi cameragirl jelah. aku dah malas nak mandi. almaklumlah dah puas mandi dekat PD. lepas mandi tu, elok-elok berkemas nak balik, hari pun hujan. nasib baik tak hujan waktu bakar BBQ. kalau tak, melepas nak makan. apa-apa pun, perjalanan hari tersebut berakhir dengan kegembiraan. alhamdulillah.
geneticist-to-be
walaupun tidak dibenarkan gotong-royong, kami kena berlakon juga untuk pembuktian program. =D dalam berlakon-berlakon pun, lepas tu jadi betul-betul sebab banyak je sampah sebenarnya. 

masing-masing mengada nak main keretapi dalam air

main percik-percik air pun boleh...... =)

ni belum tahap close-up lagi

keratapi perempuan


No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI