Thursday 7 May 2015

The Labor Day Holiday

Assalamualaikum...

Ini first entri aku untuk bulan Mei ini. Setelah seminggu aku menyepi tanpa khabar berita. Hari ini aku nak bercerita macam-macam perkara.

2 Mei 2015

pada petang Sabtu itu, lebih kurang pukul 3 petang, aku dan rakan-rakan silat yang lain bersama-sama memerah keringat tulang empat kerat untuk persediaan makanan BBQ bagi program Family Day pada keesokan harinya. aku pula baru pertama kali belajar masak BBQ. Alhamdulillah dapat pengalaman baru. selalunya aku tahu makan saja. =P.
resepi perap ayam BBQ

aku rasa macam aku kurang membantu sangat untuk sesi masak-memasak ni jadi aku ambil inisiatif lain untuk membantu meraka. cuba teka apa yang aku buat???
ha ha ha......aku belanja mereka makan. ok. ini bukan nak menunjuk atau apa. tapi nak bagi tahu cara untuk ambil hati rakan-rakan. kalau kita tak boleh tolong, jangan pula kita susahkan orang atau hanya jadi kayu. apa salahnya, lepas orang lain berpenat lelah membasuh ayam ikan, kita hidang makanan free. hilang penat mereka. Alhamdulillah. tak perlu yang mahal-mahal, air sejuk pun dah mencukupi. nak senang lagi, order saja fast food. simple.
tempahlah Domino's Pizza

sampai ke malam kami prepare untuk program esoknya tu. segala idea dicurah untuk susun tentatif dan aktiviti sukaneka. antara idea sukanekanya adalah tuju bola, tuju selipar, super spontan, true or dare dll. aku pun dah lupa. =P

3 Mei 2015

lebih kurang pukul 9 pagi kami bertolak ke Pantai Cahaya Negeri, Port Dickson. setelah pusing sana sini, akhirnya sampailah kami ke destinasi yang dinanti-nantikan. malangnya, keadaan tidak seperti yang aku fikirkan. melalui usaha aku search tentang tempat tu, cantik!! tapi, bila kami sampai, "under construction". nasib baik tandas masih boleh digunakan lagi. dapatlah kami salin pakaian, bilas badan dan ambil wudhuk. Alhamdulillah program hari tu berjalan dengan jayanya tapi macam-macam kejadian malang menimpa diri ini. kaki melecit, burung melepaskan najisnya di tudung dan bajuku, terpijak batu bekas tiram bermastautin, BBQ dalam hujan renyai-renyai dan terpaksa balik kolej dengan 4 orang lelaki dalam satu kereta. OMG!! sabarlah nak....

tapi, insyaAllah kalau dah siap segala mak nenek construction tu, aku nak datang lagi Pantai Cahaya itu sebab nak posing comel-comel atas jambatan ala-ala Nora Danish dalam cerita Aku Terima Nikahnya. =D malam tu aku sampai bilik dalam pukul 12 tengah malam. penatnya tak dapat diluahkan dengan ekspresi muka mahupun kata-kata. tengok cara aku tidur, dah dapat agar penatnya macam mana =P
macam inilah rupanya jambatan tu. tapi ini gambar yang aku ambil dari Google Image. gambar aku?? nanti......


4 Mei 2015

nantilah aku sambung cerita dekat entri lain.  =D


No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI