Monday 18 May 2015

The Arabian House Restaurant

Assalamualaikum...

apa khabar semua? dah makan? Ha...cakap pasal makan ni, nak share sikit tempat makan yang aku pergi Sabtu baru ni. Petang Sabtu tu perut aku minta macam-macam. Nak ikan bakar la, steamboat la, pizza la, nasi arab, etc.  Mengalahkan orang mengidam. Untuk menyelamatkan perut aku dari meletup kalau melayan nafsu makan aku, maka aku memilih untuk makan nasi arab. Aku ni tak pernahlah lagi merasa nasi arab sebab sebelum ni tengok nasi arab tu macam biasa saja. Petang tu je aku buang tabiat sikit nak makan makanan yang aku tak pernah rasa pula. 
Pusing punya pusing nak mencari restoran nasi arab yang lecturer aku punya tapi tak berjumpa. nak jumpa macam mana, nama restoran pun tak tahu. menurut sumber, restoran tu ada area Seksyen 7, Bangi. tapi aku cari tak jumpa pun. Tiba-tiba aku ternampaklah signboard satu restoran arab ni dekat tepi jalan. Pergi sajalah, janji dapat makan. Parking memang depan-depan restoran tu tapi nampak macam mewah semacam saja. Almaklumlah, student ni duit ciput je. Kalau mahal, mana nak rompak duit. tak kan nak gadai harta benda dekat kedai tu semata-mata nak rasa nasi arab.  Aku pun dengan rasa separuh yakin, bergerak ke kedai berhadapan dengan restoran mewah tadi. Kedai tu pun ada jual nasi arab dan macam-macam menu lain menurut senarai menu yang ditampal di sekeliling kedai. Tapi, rakan aku merangkap pemandu aku yang tak ditauliah kata " dah alang-alang nak makan makanan arab, kita masuk sajalah restoran tu. kedai ni macam kedai mamak. tak specific jual makanan arab," Aku mulalah keliru jiwa dan raga nak pilih kedai makan mana. punyalah complicated. padahal nak makan je. Aku pun ikutlah kata rakan aku tersebut sebab kalau mahal pun tak adalah sampai beratus beribu kan. 
Ketibaan kami disambut penyambut tetamu lelaki *muka memang Arabian habis. Dia bagi salam dan tunjukkan meja untuk dua orang tapi empat kerusi. Tengok senarai menu, harga masih dalam bajet tapi tak faham apa. Nasib baik ada gambar. jadi aku pilih ikut pada gambar sajalah. =) 
Dalam 10-15 minit juga tunggu, makanan pun sampai. Aku order teh O ais limau suam yang berharga RM 3.50 dan Hanith Chicken Rice yang berharga RM 16.00. Rakan aku pula order Kabsah Chicken Rice dan Nescafe ais tapi aku tak ingat berapa harganya. Total harga makanan kami lebih kurang RM 38 sekali dengan GST. Rasa mengikut tekak aku tak berapa ok tapi mengikut tekak rakan seperjuangan aku, dia kata sedap saja. Biasalah tekak aku yang tak pernah makan makanan arab ni lain sikit. =P 

bolehlah singgah untuk peminat-peminat makanan Timur Tengah. Macam-macam ada. Tempat solat pun ada.
FB : Arabian House Restaurant
Alamat dan no. telefon ada tertera dalam gambar. 

No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI