Friday 8 April 2016

Before I Wake Movie


Hai!!

Jom tengok filem seram arahan Mike Planagan yang baru keluar semalam (7 April 2016). Pelakon-pelakon dalam filem ni antaranya ialah Kate Bosworth (Jessie), Thomas Jane (Mark), Jacob Tremblay (Cody) dan Annabeth Gish (Natalie). Boleh tengok trailer DI SINI.


Cerita yang bergenre seram berklasifikasi P13 ni mengisahkan tentang seorang kanak-kanak lelaki yang baik, pandai bawa diri tapi dia dah tak ada parents. Dia dijaga oleh beberapa keluarga angkat tetapi keluarga angkat dia mesti menghilang dan tinggalkan dia sendirian. Lepas tu dia diserahkan kepada pasangan yang kehilangan anak, Mark dan Jessie. Anak Mark dan Jessie, Sean namanya, mati dalam tab mandi. Mula-mula tu family baru Cody happy je. Bila Cody tertidur, rama-rama akan datang. Segala yang Cody bayangkan atau mimpi dalam tidur dia, akan wujud di alam nyata. Sekali tu, dia mimpi Sean. Mark dan Jessie happy dapat jumpa Sean. Both of them nak Cody tidur dan Sean akan muncul je. So, win-win situation gitu. Tapi mimpi Cody bergantung pada perasaan dia. Kalau dia mimpi buruk, macam-macam yang dasyat keluar. Sekali tu Jessie bagi ubat tidur / dadah something macam tu untuk bagi Cody tidur sebab Cody dah lama sangat tak tidur. Waktu tu lah hantu datang dan Cody tak dapat dikejutkan. Hantu tu telan Mark dan Jessie pengsan. Jessie dituduh bagi Cody dadah dan Cody dipisahkan dari Jessie. Dari situlah Jessie cari penyelesaian tentang mimpi Cody untuk jumpa suami dia semula. 

Penyebab mimpi tu kelakar je macam "la, itu rupanya" tapi ia logik sebab Cody tu kanak-kanak. Cuma aku tak faham part bila semua orang yang hilang tu muncul balik termasuklah Sean. Psychologically filem ni best dan aku bagi 4.2 bintang =D Walaupun aku pejam je mata masa hantu datang, tapi boleh je tengok. Hehe. 


Cody. Comel je.

Selamat menonton. 


No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI