Tuesday 12 January 2016

Pasar Terapung Pertama Negara di UTHM

PAGOH: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) mencatat sejarah tersendiri apabila berjaya memperkenalkan perniagaan berkonsepkan Pasar Terapung pertama di Malaysia yang diadakan di Jeti Panchor, Muar, Johor pada 16 Disember lalu.

Program ini merupakan anjuran bersama Pejabat Penolong Naib Canselor (Perhubungan Industri dan Masyarakat), Pejabat Hubungan Universiti dan Masyarakat, Pejabat Pentadbiran Pagoh, Kolej Kediaman Pagoh Jaya dengan Kerjasama Persatuan Nelayan Parlimen Pagoh dan Komuniti Kampung Panchor.

Pasar Terapung yang menjual barang-barang mentah dan barang kegunaan harian ini diwujudkan bertujuan mempromosikan Kawasan Panchor khususnya Kawasan Jeti kepada orang ramai.

Pasar Terapung ini adalah hasil cetusan idea Profesor Dato' Dr. Abdul Razak Hj Omar, Penolong Naib Canselor (Perhubungan Industri dan Masyarakat), UTHM untuk membangunkan kawasan terbabit.
Baca artikel DI SINI

Catatan : Aku rasa aku agar terlambat tahu pasal isu ni. Tapi aku kagumlah dengan keunikan idea ni. Agaknya macam manalah rupa UKM kalau ada pasar terapung dekat Alur Ilmu, UKM. Mesti lawa bila alur tu dah bersih nanti. Amboi. Tinggi angan-angan aku.

No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI