Monday 1 February 2016

Alasan Tidak Lulus BRIM 2016


Hai!

Sebelum ni masa aku check status permohonan BRIM DI SINI, statusnya masih "Dalam Proses". Tapi hari Sabtu baru ni aku check lagi, statusnya "Tidak Lulus". Yeah! Obviously sebab aku still student dan aku dapat Baucer Buku 1 Malaysia (BB1M).

 

Tapi kan, amount BR1M dengan BB1M mana sama. Jadi, apa kaitannya dah dapat baucer buku dengan BR1M. Baucer buku pulak nak kena beli buku berilmiah sahaja. Hello. Aku pinjam buku dekat library atau guna reference books senior je. Mana ada yang rajin beli buku beratus ringgit nak pakai satu semester ONLY. Sebab tu ramai yang tukar baucer buku kepada duit ala-ala sistem barter gitu. Tak pon buat beli power bank, printer etc atau cari kedai yang boleh tukar baucer dengan barangan lain macam makanan, alat tulis etc.  

Apa-apa pon, Malaysia masih aman. 

*masih 

6 comments:

  1. KANNNN????? Hmmmm geram betul. konon kalau baucar tu suruh beli text book.. masalahnya.. bb1m tu dapat lambat, so duit habis dulu. pastu limit plak tu kene beli buku tertentu sahaja...hmmm geram gilaa

    ReplyDelete
  2. BR1M kite pn sama.. TIDAK LULUS. Pdhal dah hbs blja dh pun. Tak tahu dah nk kata apa. T.T

    ReplyDelete
  3. Ohhhh, ingatkan BR1M tu boleh je utk students yang tak kerja lagi?

    hanisamanina.com

    ReplyDelete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI