Wednesday 23 March 2016

Ada Lagi Orang Tulis Blog Zaman Sekarang Ni?


Hai!!

Masa dekat lab tadi, sambil-sambil tunggu sample siap incubate, aku bukak lah blog. Scroll scroll tengok entri orang lain. Tiba-tiba dua orang group members aku tengok sekali. 
A : Apa ni?
B : Ni lah blog. Najwa kan ada blog.
A : Blog? Ada lagi ke orang guna blog sekarang ni?
Aku : Ada. Ramai dan makin ramai. 

Aku faham kenapa dia pelik aku ada blog sedangkan sekarang orang pakai Instagram, Twitter bagai tu untuk upload atau share apa-apa. Lagi satu dia mungkin tak tahu yang blog ni bukan sahaja tempat untuk tulis hal personal macam diari. Tapi boleh buat macam-macam lagi. Pada aku, blog adalah satu platform yang kita boleh share ilmu, info atau isu tanpa "friend" atau "follow" seseorang tu. Tinggal "search" dan baca. Orang tak ada blog pon boleh dapat ilmu yang kita share tu. Satu perkara yang buat aku puas hati bila tulis blog ialah bila ada orang yang suka baca apa kita tulis. Walaupun kadang-kadang ada orang comment, kata "thanks for the info" atau "good sharing" tu hanya sekadar comment yang biasa, tapi pada aku, dia berusaha untuk comment pon aku dah hargai. Effort aku menulis tu dapat menggerakkan hati dia untuk comment. Tak adalah dia scroll scroll gitu je, dan pangkah. 

Zaman dulu, sekarang atau akan datang, 
teruskan kongsi ilmu yang ada 
agar dapat bagi manfaat kepada orang lain 
melalui pelbagai medium.

13 comments:

  1. Komen adalah makanan ruji bg blog.. Haha .. Org yg tak tulis blog, dia xtahu mcm mana rasa kpuasan yg amat dan kegembiraan ditahap maximum bila kita tahu org baca blog kita .. Heee, pnjg pulak mmbebel .. Hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepuasan :D agree! lagi2 bila orang email pada certain things dalam blog yg kita post, lagi bertambah puas. means, the posts help them to come out with discussion :D

      Delete
    2. yeah! bersemangat Kim Chaa. betul3, happy bila ada org baca dan suka.
      Hanis, macam hanis come out with discussion dekat entri ni ke? hehe..tq u olls

      Delete
  2. i feel you najwa. tak semua support kita untuk terus menulis walaupun kwn kita sendiri. keep writing :)

    ReplyDelete
  3. hehehe..
    betul tu,
    kadang2 syok tulis & kalau bleh bagi manfaat kat orang lain itu satu bonus lah.. ye dok?

    ReplyDelete
  4. Keep writing... Utk kebaikan kita bersama.. InshaAllah...

    ReplyDelete
  5. tulis blog ni unlimited word & free to view.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..kan. tulis pnjg berjela pon x pe. no hal

      Delete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI