Friday 18 March 2016

Ke Mana Takdir BB1M Aku

Assalamualaikum.
Hai!!!

Semalam aku dah ambil dah baucer buku dekat fakulti. Aku suka style tahun ni sebab tak perlu tulis nama dengan no. IC dekat baucer tu. Haha. Nama aku dah lah panjang. Nak tulis untuk 5 baucer. Tambah lagi dengan no. IC. Malas betul. Kesian orang belakang tunggu aku siap tulis nama. Kakakaka. Selain tu, kalau tak tulis nama ni, bolehlah buat sistem barter dengan orang lain sebab baucer tu tak bernama. Oyehhh. 

Minggu ni Pusanika penuhlah dengan students. Ada PC fair lagi tu. Baucer ni kalau tukar ke duit, dapat RM 200 atau Rm 210 je. Kalau guna dekat PC fair / book fair, nilai dia macam duit lah. Tak ada riba'-riba' ni. Cuma kena pandai pilihlah. Tapi kalau guna untuk beli pakaian, setiap RM 50 baucer tu, nilainya hanya RM 40. Kira dapat RM 210 lah daripada RM250 baucer yang kita ada tu. 

Tadi aku pergi Pusanika sebab nak bayar yuran pengajian dekat ATM Bank Islam. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang jual-jual sim card ni promote dekat aku apa benda entah. Aku ni mudah blur kalau orang tiba-tiba cakap dengan aku. Aku tak faham pon apa dia explain sebab dia ada slanga bahasa dia. Aku angguk-angguk je la. Dah lah ramai orang sekeliling dekat PC fair tu. Macam-macam ada. Patutnya bukan baucer buku, baucer gadjet sebenarnya. Heeee. 

Balik dari kelas tadi, aku lalu lagi Pusanika. Adoi. Tak dapat nak kawal dah keinginan shopping aku. Makanya, terbelilah sepasang kasut dan sepasang sandal. =D Dah lama aku belek sandal ni tau. Akhirnya, jadi milikku juga. Haha. Mula-mula tu ingat nak guna baucer buku, tapi rasa macam aku bagi keuntungan banyak sangat je dekat tuan kedai tu. Jadi, aku guna duit je, senang. Baucer tu aku sayang. Nak guna untuk benda yang aku tak kan menyesal kalau beli. Benda apa? Tak tahu lagi. Ikut takdirlah nanti. Haha. Poyo sangat. 

Gunakan dengan bijak.
*bijaklah sangat aku ni.

2 comments:

  1. Rindu nak beli novel dengan baucer tuu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, samalah. sya slalu jugak beli fixi rm50 dapat 3. hehe

      Delete

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI