Friday 18 March 2016

Ni Ke Maksud Chia Chia Chia?


Hai!!

Aku jumpa post ni dekat FB tadi. Kawan aku yang share. Setahu aku chia chia chia ni datang dari satu program lawak negara kita. Tiba-tiba dikatakan maksud dia berkaitan Yahudi. 


If and only if memang maksud dia macam tu, secara logik nya, logik ke? *Kan dah berbelit ayat aku. Haha. Cia = saya sayang yahudi. Cia-cia = yahudi kesayanganku. Cia cia cia = syiah syiah syiah. Kenapa perkataan yang sama membawa maksud berlainan? Kalau ayat "saya nak makan" = "I want to eat". Bukannya "eat eat eat". Bahasa baby mungkin. Entahlah. Spekulasi semata-mata tanpa sumber rujukan yang sahih. BTW, ikut masing-masinglah nak tafsir macam mana. Ok. Daa~~

No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI