Friday 25 December 2015

Letak Button Follow dan Dashboard


Hai!! Baru tadi dekat Cbox aku ada someone tanya macam mana nak follow blog aku. Aku ni confuse + cuak lah jadinya. Hilang ke button "follow" ke macam mana. Aku pon try lah buat button "follow" dengan "dashboard" tu. Sebenarnya aku ni malas nak buat sebab pakai coding-coding mak nenek bagai tu. Tapi tak apa, belajar benda baru kan. Google punya Google, aku memang stress nak edit code colourcute-cute button. Akhirnya, aku buat macam dekat bawah ni je.

Simple kan? Simple sangat. 
Caranya macam mana? Tengok tutorial dekat BLOG NI. Senang je dia ajar. Sesuai untuk orang yang slow main coding-coding macam aku. 
Lepas tu, nanti button tu akan jadi macam terhalang ala-ala di sebalik tabir gitu. Jadi, aku rujuk tutorial DEKAT SINI untuk buang "navbar" secara simple

Ok. Tu je nak kongsi. Aku memang refer dekat tutorial yang senang nak faham dan tak makan banyak masa untuk buat. 
Selamat mencuba. 



No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI